Головна » Файли » Мои файлы

Використання інформаційно-комунікаційних технологій навчання на уроках математики
22.01.2013, 19:25

  Нові інформаційні технології (НІТ) — сукупність методів і технічних засобів збирання, організації, збереження, опрацювання, передачі й надання інформації, що розширює знання людей і розвиває їхні можливості щодо керування технічними й соціальними проблемами.

            Педагогічні завдання НІТ:

            - інтенсифікація всіх рівнів навчально-виховного процесу, підвищення його ефективності та якості;

            - побудова відкритої системи освіти, що забезпечує дитині й дорослому власну траєкторію освіти;

            - системна інтеграція предметних галузей знань;

            - розвиток творчого потенціалу учня, його комунікативних дій;

            - формування інформаційної культури учнів;

            - реалізація соціального замовлення, обумовленого інформатизацією суспільства.

                        Застосування комп'ютерної техніки робить уроки математики яскравими, насиченими.

            На цих уроках кожен учень працює активно, в учнів розвивається допитливість, пізнавальний інтерес. Комп'ютер дозволяє підсилити мотивацію навчання: 

            - шляхом активного діалогу учня з комп'ютером,

            - розмаїтістю й барвистістю інформації (текст + звук + колір + анімація),

            - шляхом орієнтації навчання на успіх (дозволяє довести рішення будь-якого завдання, опираючись на необхідну підказку),

            - використовуючи ігрову форму спілкування людини з машиною,

            - витримкою, спокоєм і «дружністю» машини стосовно учня.

           Процес організації навчання школярів з використанням ІКТ дозволяє:

            * Активізувати пізнавальну діяльність учнів

            * Візуалізувати навчальний матеріал    

            * Індивідуалізувати процес навчання 

            * Здійснювати моніторингові відстеження результативності навчання 

            * Створити комфортні психологічні умови для учнів при відповіді на питання, організувати самоконтроль 

            * Забезпечити розвиток творчої активності школярів 

            * Створити бібліотеку навчального електронного приладдя 

            * Використовувати інформаційну базу глобальної мережі Інтернет та локальну шкільну мережу 

            * Реалізувати входження учня у реальний світ дорослих, у виробничу діяльність людини сучасного інформаційного цифрового суспільства в процесі роботи учня й учителя з використанням комп'ютерних технологій.

            При плануванні уроків математики з використанням ІКТ треба враховувати:

            • наявний набір комп’ютерного та мультимедійного обладнання,

            • наявність програмно-методичного комплексу до підручника, що відповідає діючій програмі,

            • наявність інструментальних середовищ,

            • наявність програм-тренажерів,

            • готовність учнів до роботи з використанням комп'ютера,

            • можливості учня використовувати комп'ютерні технології поза класом.

            Комп’ютерні презентації, виконані в різних програмних середовищах, органічно вписуються в будь-який урок, ефективно допомагають учителю за мінімальний час самостійно виготовити мультимедійний посібник до уроку, що унаочнює навчальний матеріал, дає можливість провести математичний диктант і його перевірку, продемонструвати способи розв’язання завдань тощо. Причому достатньо одного лише комп’ютера та проектора для використання презентацій на уроці математики.

            Формати використання ІКТ при вивченні математики:

            • самостійне навчання учнів;

            • використання тренінгових (тренувальних) програм;

            • використання діагностичних і контролюючих матеріалів;

            • виконання домашніх самостійних і творчих завдань;

            • використання комп'ютера для обчислень, побудови графіків;

            • використання програм, що імітують досліди, лабораторні роботи, застосування теорії у практичній діяльності людини;

            • використання ігрових і цікавих програм;

            • використання інформаційно-довідкових програм.

            Критерії оцінок уроку з використанням ІКТ:

            1. Особистий внесок учителя в розробку уроку з використанням ІКТ

            2. Форма використання програмного забезпечення

            3. Організація діяльності учнів на уроці

            4. Рівень методичної підготовки вчителя в області використання засобів ІКТ

            5. Дотримання санітарно - гігієнічних вимог

            6. Вплив інформаційних технологій на результативність

            7. Індивідуалізація навчання за рахунок використання засобів ІКТ

 

Джерела:

 

1. Антипова О., Паламарчук В. У пошуках нестандартного уроку // Рад. школа. – 1991. - № 1. –С. 65-69.

 

2. Овечкіна О. І. Прийоми активізації пізнавальної діяльності // Математика в школі. - 1993. - № 5.

 

3. Рисунок-схема автора "Нові інформаційні технології"

Категорія: Мои файлы | Додав: Света
Переглядів: 1085 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]