Нові інформаційні
технології (НІТ) — сукупність методів і технічних засобів збирання,
організації, збереження, опрацювання, передачі й надання інформації, що
розширює знання людей і розвиває їхні можливості щодо керування технічними й
соціальними проблемами.
Педагогічні завдання НІТ:
-
інтенсифікація всіх рівнів навчально-виховного процесу, підвищення його
ефективності та якості;
-
побудова відкритої системи освіти, що забезпечує дитині й дорослому власну
траєкторію освіти;
- системна інтеграція предметних
галузей знань;
- розвиток творчого потенціалу
учня, його комунікативних дій;
- формування інформаційної культури
учнів;
- реалізація соціального
замовлення, обумовленого інформатизацією суспільства.
Застосування
комп'ютерної техніки робить уроки математики яскравими, насиченими.
На цих уроках кожен учень працює
активно, в учнів розвивається допитливість, пізнавальний інтерес. Комп'ютер
дозволяє підсилити мотивацію навчання:
- шляхом активного діалогу учня з
комп'ютером,
- розмаїтістю й барвистістю
інформації (текст + звук + колір + анімація),
- шляхом орієнтації навчання на
успіх (дозволяє довести рішення будь-якого завдання, опираючись на необхідну
підказку),
- використовуючи ігрову форму
спілкування людини з машиною,
- витримкою, спокоєм і «дружністю»
машини стосовно учня.
Процес організації навчання школярів
з використанням ІКТ дозволяє:
* Активізувати пізнавальну
діяльність учнів
* Візуалізувати навчальний
матеріал
* Індивідуалізувати процес
навчання
* Здійснювати моніторингові
відстеження результативності навчання
* Створити комфортні психологічні умови
для учнів при відповіді на питання, організувати самоконтроль
* Забезпечити розвиток творчої
активності школярів
* Створити бібліотеку навчального
електронного приладдя
* Використовувати інформаційну базу
глобальної мережі Інтернет та локальну шкільну мережу
* Реалізувати входження учня у
реальний світ дорослих, у виробничу діяльність людини сучасного інформаційного
цифрового суспільства в процесі роботи учня й учителя з використанням
комп'ютерних технологій.
При плануванні уроків математики з
використанням ІКТ треба враховувати:
• наявний набір комп’ютерного та
мультимедійного обладнання,
• наявність програмно-методичного
комплексу до підручника, що відповідає діючій програмі,
• наявність інструментальних
середовищ,
• наявність програм-тренажерів,
• готовність учнів до роботи з
використанням комп'ютера,
• можливості учня використовувати
комп'ютерні технології поза класом.
Комп’ютерні презентації, виконані в
різних програмних середовищах, органічно вписуються в будь-який урок, ефективно
допомагають учителю за мінімальний час самостійно виготовити мультимедійний
посібник до уроку, що унаочнює навчальний матеріал, дає можливість провести
математичний диктант і його перевірку, продемонструвати способи розв’язання
завдань тощо. Причому достатньо одного лише комп’ютера та проектора для
використання презентацій на уроці математики.
Формати використання ІКТ при
вивченні математики:
• самостійне навчання учнів;
• використання тренінгових
(тренувальних) програм;
• використання діагностичних і
контролюючих матеріалів;
• виконання домашніх самостійних і
творчих завдань;
• використання комп'ютера для
обчислень, побудови графіків;
• використання програм, що імітують
досліди, лабораторні роботи, застосування теорії у практичній діяльності
людини;
• використання ігрових і цікавих
програм;
• використання
інформаційно-довідкових програм.
Критерії оцінок уроку з
використанням ІКТ:
1. Особистий внесок учителя в
розробку уроку з використанням ІКТ
2. Форма використання програмного
забезпечення
3. Організація діяльності учнів на
уроці
4. Рівень методичної підготовки
вчителя в області використання засобів ІКТ
5. Дотримання санітарно -
гігієнічних вимог
6. Вплив інформаційних технологій
на результативність
7. Індивідуалізація навчання за
рахунок використання засобів ІКТ
Джерела:
1. Антипова О., Паламарчук В. У пошуках
нестандартного уроку // Рад. школа. – 1991. - № 1. –С. 65-69.
2. Овечкіна О. І. Прийоми активізації
пізнавальної діяльності // Математика в школі. - 1993. - № 5.
3. Рисунок-схема автора "Нові
інформаційні технології" |